Urban Sketching - קורס בסיס



קודם כל - מה זה Urban Sketching?

Urban Sketching זהו תחום יצירה, שמהותו לספר סיפורים של מקומות אורבניים מהתבוננות ישירה. Urban Sketching מתבסס על כלים מתחום האמנות, כמו רישום וציור מהתבוננות, אך הוא יותר רחב וחסר גבולות ברורים.

הדבר המהותי ב Urban Sketching היא היכולת למצוא סיפורים בסביבתנו, יכולת להתבונן ולשים לב, להיות תייר תמידי בכל מקום, ואז לשלוף את מחברת הסקיצות ולתעד את מה שראינו, להעביר הלאה את הסיפור, הרגש, האווירה ומצב הרוח. Urban Sketching כולל גם אינטראקציה עם הרחוב, הזמנה למגע אתו, להרגיש חלק ממנו, חלק מהסיפור.

קורסים של Urban Sketching הם לא עוד קורסים של רישום וציור סטנדרטי, למרות שנעסוק, נגע ונדון בהרבה חוקים ומושגים מעולם האמנות. Urban Sketching זה קודם כל ללמוד לספר סיפורים, להיות תייר תמידי מתבונן בסביבה עם עיניים סקרניות, עיתונאי שטח המדווח על מקרה שנגע לליבו, משורר שמתפעל מרגע חולף וחד פעמי. לצד למידת מיומנויות טכניות וטכניקות שונות נפתח גם יכולות של הסתכלות, ארגון, חשיבה, תהייה, שאלה, דמיון ותקשורת, התוצאה הרבה פחות חשובה כי מה שהכי חשוב - זה להנות מהתהליך!

קורס היסודות של Urban Sketching



  • בקורס נחווה את התהליך האורבן סקצ'ינג בצורה מעמיקה וכיפית.
  • נכיר או נרענן מושגי היסוד של אמנות, ונתנסה בכלי רישום וציור מגוונים. 
  • נתעסק בנושא של storytelling על היבטיו השונים. 
  • נהפוך את הרישום בסקצ'בוק לעיסוק יום יומי, שיאפשר להסתכל על הסביבה במבט רענן. 
  • ובעיקר ניהנה מהתהליך של רישום מהתבוננות של הסביבה האורבנית של תל אביב-יפו ומציאת סיפורים מרתקים ואישיים!

כל שיעור יתחיל בהרצאה קצרה בה נראה דוגמאות של עבודות של אמנים כדי לקבל השראה והכוונה. אחר כך נצא החוצה כדי לגלות ולתעד סיפורים בתוך הסקצ'בוק וללמוד בצורה חווייתית שלב אחרי שלב כלים וגישות שונות של אורבן סקצ'ינג.

למי?

הקורס מיועד לכל מי שרוצה להכניס לחייו דרך חדשה ומסקרנת לחוות את המציאות ולהפוך אותה לסיפור!
  • לאנשים ללא רקע באמנות, שרוצים להכיר ולהתנסות ב Urban Sketching, ולקבל כלים מעשיים, תוך כדי הכרות עם מושגי היסוד מעולם האומנות
  • לבעלי ניסיון ורקע בתחום האמנות שרוצים לגלות צד חדש, להזין את היצירה ממקום טרי, אוהבים storytelling ורוצים לשכלל את ארגז הכלים שברשותם.

איפה?

השיעורים יתקיימו בחוץ ברחבי תל אביב - יפו, חלקם יתחילו או יסתיימו בסטודיו שלי ביפו, רח' דוד רזיאל 6.

קצת עלי

שמי מרינה גרצ'אניק, אני בוגרת מכללה לאמנות במינסק, ביילורוסיה. מאיירת, אמנית, עוסקת ברישום אורבני, מלמדת סדנאות סקצ'ינג בארץ ובעולם, בעלת סטודיו לאמנות ביפו.

עבדתי הרבה שנים בתור מעצבת גרפית, אך התשוקה האמיתית שלי תמיד הייתה לצייר סיפורים.

ציירתי תמיד – פחות או יותר, תלוי בתקופות השונות בחיי. בתקופה מסוימת לא היה לי זמן ל"אמנות" ידנית. מצאתי בבית מחברת רישום ודחפתי אותה לתיק שלי, החלטתי שאני אצייר בלי לפנות לזה זמן. לאט לאט סיימתי מחברת ועוד מחברת. רישום בסקצ'בוק הפך להיות חלק אינטגראלי ממני, מהדרך שלי לחוות את היום יום שלי. 

לפני יותר מ10 שנים הוזמנתי על ידי המייסד של ארגון Urban Sketchers  העולמי להיות אחד מ100 כתבים מכל העולם בבלוג שלו. היום אני אחד החברים המשפיעים בארגון, מדריכה סדנאות סקצ'ינג בכנסים בינלאומיים ולוקחת חלק בפעילות של הקהילה העולמית. לפני 10 שנים הקמתי את הסניף המקומי של USk  בתל אביב, מאז אני יוזמת יציאות שרבוט פתוחות לקהל הרחב כל חודש, בהם אנחנו נפגשים כל פעם במקום שונה בתל אביב כדי לצייר ביחד, אצרתי מספר תערוכות קבוצתיות, ועוד פעילויות. 

רישום מהתבוננות – הוא אחד התשוקות שלי ונמצא היום במרכז העיסוק שלי. כשאני מטיילת, הסקצ'בוק שלי בא איתי. אך התמצית האמיתית של רישום האורבני עבורי זה למצוא סיפורים בשגרה היום יומית, ולשלב את הרישום מהתבוננות עם המשימות רגילות, החיים עצמם. סקצ'בוק ועפרון - זה כל מה שצריך כדי לצאת למסע כל יום. לרשום מהתבוננות זה קודם כל לראות, אז פתחו את העיניים חזק ותתחילו לצייר!

אשמח לחלוק איתכם את התשוקה שלי – בואו לצייר איתי!

מוזמנים ליצור איתי קשר,

שלכם,

מרינה


מידע על יציאות שרבוט קבוצתיות

מידע על סדנאות נוספות





Comments

Popular posts from this blog

Findings from the Flea Market

About Me

MG Swap Sketching Experience